Frågor och svar

Här nere på sidan hittar du svar på vanliga frågor från våra gäster.


Hur betalar jag online och ser status på min betalning?

  • När du mottagit din bokningsbekräftelse på mail, klicka på länken i mailet, som för dig till en elektronisk boknings sida. Välj "betalning" under meny raden "resedokument". Här kan du genomföra din betalning och se status på dina betalningar.

  • Har du mottagit din bokningsbekräftelse på posten, så skriver du in den angivna adressen i adressfältet på din webbläsare. Välj ?betalning? under meny raden "resedokument". Här kan du genomföra din betalning och se status på dina betalningar.

Finns det täcken och kuddar i semesterbostaden?

  • Det är alltid täcken och kuddar i bostaden till antalet bäddar och personer.

Kan jag ta med extra barn utöver det antalet personer som bostaden är beräknad för?

  • Det är möjligt att ta med ett extra barn under 2 år, men det är ingen sovplats till barnet. Du kan själv ta med en barnsäng eller hyra en via bokningsbekräftelsen.

Hur köper jag till trygghetsförsäkring, sänglinnen, barnsäng, slutrengörning etc?

  • Om du har mottagit ditt hyresbevis/bokningsbekräftelse på mail, så klicka på länken i mailet, som för dig till ett elektroniskt hyresbevis. Välj "tillköp servicetjänster" under meny raden "resedokument". Här kan du köpa till diverse tillägg.

  • Har du mottagit ditt hyresbevis/bokningsbekräftelse med posten, så skriver du in den angivna adressen i adressfältet på din webbläsare. Välj "tillköp servicetjänster" under meny raden "resedokument". Här kan du köpa till diverse tillägg.

Hur hittar jag nyckeln, om jag ankommer efter öppningstid?

  • I bokningsbekräftelsen står det var du hittar nyckeln. Är det inte fallet, kommer du vid ankomst till nyckel utlämningsstället se en vägbeskrivning, var nyckeln finns. Det händer ofta att våra gäster ankommer efter öppningstid, det är helt problemfritt.

Hur anger jag, att jag önskar att ha med husdjur?

  • På vår första sida hos Danland.se väljer du "Husdjur tillåtet" under faciliteter till vänster på sidan. Efter det är de helt möjligt att beställa en semesterbostad, där husdjur är möjligt. Det kostar 275,- per husdjur du tar med. Du betalar vid ankomst till semesterbostaden.

Hur många husdjur kan jag ta med?

  • Det är tillåtet att ta med 2 husdjur. Har du önskemål på att ta med fler husdjur, ska du ha speciella orsaker. Kontakta vårt huvudkontor måndag - fredag från 9 - 17 på telefon; 70 13 16 16. Det kostar DKK 275;- per husdjur du tar med. Du betalar vid ankomsten till semesterbostaden.

Hur skickar jag en reklamation?

  • Är du i semesterbostaden? Kontakta semesterortens reception eller lokalkontor. Telefonnummer står längst ner på din bokningsbekräftelse.
  • Har du redan lämnat? Skicka ett mail till lejerservice@danland.dk. Ange ditt bokningsnummer tillsammans med reklamationen.

Kan jag ändra min beställning till en annan semesterbostad?

  • Om det är mer än 35 dagar till ankomst, är det möjligt att ändra din beställning. Är det mindre än 35 dagar till ankomst, är det de allmänna avbeställningsreglerna som gäller. Läs mer i punkt 3 och 4 i Danlands allmänna bestämmelser.

Kan jag ändre min beställning till en annan periode?

  • Om det är mer än 35 dagar till ankomst, är det möjligt att ändra din beställning. Är det mindre än 35 dagar till ankomst, är det de allmänna avbeställningsreglerna som gäller. Läs mer i punkt 3 och 4 i Danlands allmänna bestämmelser.

Gratis avbokning 35 dagar före ankomst

  • Der gäller gratis avbokning med 35 dagar fram till ankomst för nya bokningar gjorda med ankomst fram till 3. januar 2025. Gratis avbokning med 35 dagar fram till ankomst gäller inte för bokningar gjorda före den 7 juli 2022. Kontrollera informationen som gäller på din bokning innan du bekräftar. Avbokningsmöjligheter och datum för senast möjliga avbokning kommer att framgå av din bokningsbekräftelse.